در این آموزش رایگان از متا بلندر، روش ریگ کردن کاراکتر در نرم افزار بلندر را با استفاده از accurring آموزش دادیم. اگر دوست دارید تا به سادگی کارکترهای مدنظر خود را ریگ کنید و انیمیشنهای جذاب بسازید، این ویدیو را از دست ندهید.
درباره ریگینگ در بلندر
در نرمافزار بلندر، ریگینگ یک فرآیند است که در آن، یک ساختار حرکت برای شخصیتها ایجاد میشود. این فرآیند شامل ایجاد استخوانها، اتصالات و کنترلهای حرکت است که به شما امکان میدهد شخصیتها را به راحتی حرکت دهید و انیمیشنهای زیبا و واقعبینانه ایجاد کنید.
یکی از روشهای ریگینگ که در بلندر استفاده میشود، استفاده از ماژول “Rigify” است. Rigify یک افزونه پیشفرض در بلندر است که امکان ایجاد سریع ساختار ریگینگ برای شخصیتها را فراهم میکند. این افزونه امکانات مختلفی برای ایجاد استخوانها، کنترلهای حرکت، و اتصالات مختلف ارائه میدهد که به شما کمک میکند به سرعت یک ریگ کامل برای شخصیتهای خود ایجاد کنید.
اما درباره Accuring بیشتر بدانیم
Accuring یا Accumulating Radius در بلندر به معنی جمعآوری شعاع است. این ویژگی در برنامههای مختلفی استفاده میشود، از جمله در ریگینگ شخصیتها.
Accuring در ریگینگ به شما امکان میدهد تا به صورت خودکار شعاعهایی اطراف استخوانها ایجاد کنید. این شعاعها به عنوان ناحیه تاثیرگذاری حرکت استخوانها در انیمیشن استفاده میشوند. با افزودن Accuring به ریگ خود، شما میتوانید جلوی تداخلهای غیرمطلوب مانند تداخل بین پوست و استخوانها را بگیرید و حرکت طبیعیتری برای شخصیت خود ایجاد کنید.
با استفاده از این ویژگی، شما میتوانید کیفیت حرکات شخصیتهای خود را بهبود بخشیده و انیمیشنهای با کیفیت و واقعبینانهتری ایجاد کنید.