Skip to main content
search
0

کمی بیشتر،
درباره متا استودیو

درباره موسس

من، حمید بهرامی؛

غرق در دنیای آموزش و خلق آثار سه‌بعدی!

شروع داستان متا استودیو

شروع داستان من در دنیای شبیه‌سازی سه بعدی، با ورود به رشته معماری رقم خورد. روزهایی که غرق در جهان بی حد و مرز یک دانشجوی معماری بودم و رویاهای بزرگی داشتم.

“روزهای پر فراز و نشیبی رو با حمید عزیز گذروندیم. از اولین پروژه‌ای که با هم کار کردیم تا همین لحظه که به دوست خوبم تبدیل شده، تعهد و دقتش زبا‌ن‌زده بوده و هست”

رسول اکرمیمدیریت دیزان کالچر
موسس و مدیرعامل

حمید بهرامی

(برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید)

من حمید بهرامی، متولد اردیبهشت 1372
تحصیل کرده در رشته معماری و مقطع کارشناسی.

از بچگی و نوجوانی عاشق بازی‌های کامپیوتری بودم. دنیایی که جسارت رفتن به دنبال تجربه‌های جدید را در من تقویت می‌کرد.
نکته‌ای که همیشه ذهن من را درگیر می‌کرد نحوه ساخت این بازی‌ها بود. این گنجکاوی باعث می‌شد قسمت‌های مختلف بازی‌ها را بررسی و بیشتر به جزئیات دقت کنم.

زمانی که وارد دانشگاه شدم به نرم‌افزارهای سه‌بعدی برای ارائه پروژه‌ها نیاز داشتم و این نیاز دست به کنجکاوی دوران کودکی من داد تا به‌صورت تخصصی وارد حوزه نرم‌افزارهای سه‌بعدی شوم.

این سرآغاز تغییر مسیرم از معماری به شبیه‌سازی و پس از آن، مدل‌سازی دارایی‌های بازی، مارکتینگ و غیره بود. مسیری که همچنان ادامه دارد…

بعد از اینکه چشم‌انداز مسیرم را واضح‌تر دیدم، از سال 1392، به حوزه طراحی معماری با استفاده از نرم‌افزار اسکچ‌آپ (SketchUp) وارد شدم، مسیری که ایمان داشتم با ورود به آن حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت.

برای کسب تجربه بیشتر، سال‌ها در دفترهای معماری شهرهای تهران و همدان مشغول بودم، جایی که برای دانشجویی مثل من، مثل خاک تئاتر برای یک بازیگر تازه‌کار بود، پر از چالش، تجربه و البته یادگیری!

پس از انجام پروژه‌ها  و شرکت در دوره‌های مختلف، تصمیم گرفتم دانش و تجربه‌ام را با سایر علاقه‌مندان به این حوزه، به اشتراک بگذارم. این باعث شد تا حدودا 6 سال پیش اولین حضورم را به‌عنوان مدرس دوره‌های نرم‌افزارهای سه‌بعدی به‌صورت آنلاین، حضوری و غیرحضوری تجربه کردم.
از آن‌جایی که خودم خلاها و چالش‌های پیش روی یک دانشجوی تازه‌وارد را از نزدیک حس کرده بودم، سعی کردم با بهینه‌سازی و تفاوت در شیوه آموزش، تا جای ممکن به دانشجویان کمک کنم، اما همچنان حس می‌کردم کافی نیست…

تجربیات کاری من

1400- 1401
سرپرست بخش شبیه‌سازی سه بعدی | شرکت لی مک
1398-1400
مدرس و کارشناس بلندر و اسپیدتری | تری‌دی‌آپ استودیو
1396-1398
مسول طراحی، رندرینگ و مدلسازی | دفتر یونیک تهران

چرا متا استودیو خلق شد؟

چشم‌انداز من به‌عنوان کسی که در حوزه طراحی و شبیه‌سازی سه‌بعدی فعال است، ارتقا سطح دانش خودم و فعالان این عرصه است، بنابراین؛ به بستری برای به‌اشتراک‌گذاری و تبادل این اطلاعات و تجربه نیاز بود، بستری که اکنون با نام Meta Studio می‌شناسید.
برای رهایی از محدودیت‌های رایج در تدریس، تصمیم به ضبط و انتشار دوره‌های تخصصی گرفتم. با اینکه تا آن زمان کسی در ایران این کار را انجام نداده بود، این کار را با تولید و انتشار دوره آموزشی نرم‌افزار اسپید تری (Speed Tree) و بلندر (Blender) آغاز کردم.

با پتانسیلی که طی سال‌ها فعالیت بین دانشجوهای این حوزه دیده‌ام، ایمان دارم که روزبه‌روز شاهد روند ارتقا سطح فعالیت و کیفیت خواهیم بود.

Close Menu

@3dmetastudio